Jeneratör Tank ve Yakıt tesisatı kaçak kontolü

Enerji kesintilerine karşı yedek bir sistem olarak kullanılan jeneratör ve jeneratör gurupları genelde sıvı yakıtlarla çalışmaktadır. 
Genelde sistem ana yakıt tankı, günlük yakıt tankı, dolum noktası ile ana tank arasında, ama tankla günlük tank arasında yer alan boru hattı ve günlük tank ile jeneratör arsında yer alan yakıt ve dönüş hattından oluşmaktadır. Kot farkı olması durumunda tank çıkışlarında pompalar bulunmaktadır.
 
Bu sistemde akaryakıt kaçakları tanklarda, boru hatlarında ve pompalarda oluşabilir. Bu sebeple tank ve boru hatları çift cidarlı olmalı ve pompaların altına tava konulmalıdır.
Kaçak olduğunda hatta herhangi bir sebeple sızdırmazlıkla ilgili bir sorun yaşandığında bunun tespit edilmesi için tank ve boru kaçak detektörleri kullanılmalıdır. Müşterinin talebine ya da kullanılan tank ve borunun özelliklerine göre basınçlı ve vakumlu tank ve boru kaçak detektörlerinin kullanılması mümkündür.
 
Tavalarda oluşabilecek birikintileri izlemek için yüzer şamandıralı sistemlerin yanı sıra çok daha az miktarda sızıntıyı belirlemek için Kapasitif (<1 mm ve <5 mm), İletkenlik (<3 mm) ve yüzer şamandıralı sistemler (<3 cm) sızıntı sensörleri kullanılabilir.
 
Jeneratör sistemleri artık Data / Veri Merkezleri, , Metro, Havalimanları, Telekomünikasyon merkezleri, Hastaneler gibi yaşamımızda kritik rol oynayan noktalarda acil durumlarda kullanılmaktadır. Bu sistemlerde meydana gelebilecek yakıt kaçakları yangına ve dolayısıyla enerji üretiminin kesilmesine yol açabilir.
 
Zaten acil durumlar için tasarlanmış olan bu sistemlerde en başında alacağınız bu önlemlerle sorunsuz bir operasyon düzenlersiniz.
Salih Kilercioğlu.